dinsdag 26 juni 2007

gewoonweg ..... winnen

[Op de rondvaartboot BLAUWE REIGER die mijn ex-collega´s en mezelf van Brussel naar Antwerpen meevoer het volgende gesprek gevoerd met Thor]


“Hallo, dag mamakatte…!”
“Thor, hey! Okee geweest op school? Klaar nu? Wat zijn je plannen voor vandaag?”
“Jeeh… Ben nu even hier thuis, en subiet weg. ´t Stad onveilig maken… Geen zorgen maken, mam…”
“Mhm… Thor? Ik moet je wat vertellen!”
“Ja… mama… zeg het. Vlug!”
“Ik sta op de achtersteven van de boot die ons net uit de sluis van Wintam loodste. Indrukwekkend, hoor!”
“Ja-ah!”
“Wel. Net een uurtje geleden kreeg ik telefoon uit Gent.
FNAC belde op. Ze hadden nieuws voor de afwezigen (Erik en ik) op de prijsuitreiking na de fotomarathon van afgelopen zaterdag?”
“He… dur?”
“Okee. Dus de vrouw die ik aan de lijn had zei : jullie waren er niet, zaterdagavond?! Dat was heel jammer, want
JULLIE HEBBEN DE HOOFDPRIJS WEGGEKAAPT ! Thor?... We hebben de wedstrijd gewonnen…”
“Wow, proficiat, jullie! Geweldig goed nieuws… Nee, echt?…. Er? Krijg ik nu je oude NIKON?”

:][

Het beste nieuws is wel dat Erik en ik alletwee voor onze gezamenlijke efforts worden bedacht met een gloednieuwe reflexcamera van een geldelijke waarde die mijn hoofd doet duizelen. In terugblik klinkt dit sullig, maar er is geen moment geweest waarop Erik en ik getwijfeld hebben aan ons creatief kunnen. Om niet te zeggen dat we ´t het heel hard hebben gewild en er luidop van hebben gedroomd. En dan dit nieuws!

Het is Eriks schitterende INKIJK-foto die de jury overtuigde. “Themagebonden, multigelaagd, mooie kleuren, diepgang”. Het is een oprecht MOOIE foto! We zijn de nieuwsaankondiging op AVS misgelopen. We waren afwezig op de lauwering. Maar we lopen wél langs FNAC, zaterdag aanstaande, om na te genieten (en de prijzen in ontvangst te nemen).

Ga de tentoonstelling kijken!
Van 1 tot 31 juli in DE WERELD VAN KINA, Sint-Pieters-Plein te Gent.
In augustus in de
FNAC winkel, in de Veldstraat te Gent.

Beste foto´s van de marathon weldra hier in blog!

En ook nog : WONDER BOYS - "How 'bout we try that again?"
Douglas so sexy :) - Soundtrack so heartwarmingly dark :)


1 opmerking:

sTeyner zei

Ik ga zeker de Fnac eens binnenwippen, proficiat Nadine