maandag 17 december 2007

water

Koud, zég ! Net nu de graadmeter onder nul wijst is het water in onze straat uitgevallen. Het voorval schudt me wakker. Water! Wat zijn we het gewend geraakt, en hoe vreemd kijken we op als ’t plots stopt. En dan hebben we hier de luxe dat de watermakers er al zijn en tot hun middel in de grond kruipen om het euvel te verhelpen. Naar alle waarschijnlijkheid tappen we tegen de middag weer af van de kraan. Er zijn mensen die het kwader hebben. Toch heb ik water gemist. In de badkamer, om maar één plaats te noemen…. Ook wel bijzonder ironisch dat op een moment dat ik besluit mijn huiskamers onder de natte dweil te laten passeren, ik hier droog kom te liggen. We kunnen nog altijd opruimen, en vegen met de borstel... (Natuur)elementen galore, of wat, want Isa’s brandende verwarmingsketel indachtig hangt er blijkbaar een crackle in de lucht??

Crackle alleszins ook die weifelende zon die zich eindelijk wat meer op de voorgrond waagt en hopelijk de ijzige winterwind tempert. Ik ben dit aankomende winterseizoen geen heldin, merk ik. Ik heb het bijzonder koud. Ik wandel meer dan anders, enkel om te kunnen opwarmen. De koude kruipt tot op het bot. Ik zal ’s moeten gaan breien, denk ik. (Echt?)

BRITISH VISION op zaterdag, en COFFEE&CURIOSA na. Beiden absolute aanraders. Voor ’t een moet je je reppen. Begin januari is ’t afgelopen, in het MSK in Gent. Maar voor COFFEE&CURIOSA in de Hoogpoort heb je àlle tijd. De broodjes proefden heerlijk en ’t interieur… Wel, ga gewoon genieten. Ook bijzonder bleek de wandeling rond Sint-Jacobs. Nooit vermoed dat hier zoveel authenticiteit voor het grabbelen ligt. Geen camera deze keer. Nekje was vastgelopen, en ik kon eindeloos gepositioneer missen als kiespijn.

Creativiteitland ligt stil in mijn handen. In mijn hoofd gonst het. Heerlijk. Ik heb plannen en ik kan stil vooruitblikken. Nog even en dan is ’t Kerstonderbreking op ’t werk en komt er tijd vrij om te dromen en uit te voeren. Atelier is aan kant. De OPEN HUIS goederen zijn ondergebracht in kijkkasten (waarvan er eentje gisteren uitgeput zuchtte waarna een dwarslat verstek liet gaan…). Gelukkig breekt textiel niet. Een goeie werkweek aan jullie, en flink wat warmte voor iedereen.

1 opmerking:

sTeyner & LesLey zei

Water is een luxeproduct. Vaak sta je er niet stil bij dat er zijn die geen toegang hebben tot het vloeibaar genot, zoals bijvoorbeeld bewoners van Geraardsbergen...