dinsdag 26 februari 2008

hallucineren

De randen van mijn gezichtsvermogen rafelen smoezelig donker. Zwarte bits&dots flikkeren lui op. Slikken voelt rasperig moeilijk. Hoesten holt mijn middenrif uit en plooit me dubbel. Mijn hoofd tolt en als het dat niet doet, hamert het ergens. Zenuwprikkels glijden over mijn schedel. Spieren in mijn rug en in mijn kuiten slepen snerpend. Als het niet zo oncomfortabel voelde, zou ik er bijna gaan van houden, dit wellustige tikken van mijn aangevallen lichaam. De nacht wekt me en laat me dwalen. De digitale cijfers op mijn klok tikken geen uren, maar minuten weg. Koude rillingen overvallen me. Ik droom van koele, harde leisteen.
Is dit het gevolg van mijn onverwachte inspanningen van het afgelopen weekend? Is het de natte kop over het grasveld? Is het de middagzon zonder muts? Is het het gevolg van de stromende regen?

INFLUENZA VIRUS, aka als griep, zegt de dokter. Uitzieken. Bij deze dus.

3 opmerkingen:

Cram zei

Beterschap ;)

didiermaurice zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
didiermaurice zei

Virginia Woolf lag eens te bed in Sissinghurst. Influenza. Ze schreef 'A room of One's Own' met de linkerhand die ze vasthield met de rechter. Wel, gij zijt al bezig. Maar neen, rust nu maar, verlaat de kamer niet. Alles wordt dan beter. Avé, d.
(deze keer zoals ik bedoel... èn een spoedig herstel gewenst)