vrijdag 22 februari 2008

krakelingen, matten, bloesem

Ik heb de intentie naar DE GAVERS te fietsen, mijn zwempak aan te trekken en een paar lengtes te zwemmen. Met een paar lengtes, bedoel ik wel degelijk twee. Winterroest en zo. Voorlopig kapers op de kust, in de vorm van noodzakelijke boodschappen. Het wordt dus voorzichtig vooruit geschoven naar deze middag. In ’t stad is ’t Krakelingenweekend. Vanaf vanavond wil zoon de straten “onvâelig mâeken, maskeùn!”. (Is dit vreemde taal voor een zoon?).


MASTERCHEF2008 is bijna bekend. Drie schatten van koks vechten het volgende week uit. Voor wie de serie niet volgt is dit een laatste, zachte por om op zijn minst de finale (van maandag tot donderdag) niet te missen. Ik had gehoopt dat het entoesiasme en de passie van de kandidaten mij naar mijn eigen kookpotten zou drijven, maar voorlopig blijft de koelkast dicht. En houd ik het op virtueel genieten (en niet in slaap vallen op de bank).

Afgezien van dat alles is ’t koud buiten, maar hangt de uitbundige bloesem van de Japanse kerselaar hier tegenover lichtroze te blozen. Uitkijken naar het moment dat de bloemblaadjes rijzen, ofte opvliegen. Cijferproject is voort aan ’t lopen. Met veel plezier. Oproep aan al diegenen die, gewapend met een camera, amusante cijfers ontdekken en dat ene fotootje (hoge resolutie) bezorgen dat het verschil kan maken. Via mijn profiel doorklikken naar email. Bedankt! (foto : daf)

Oh. Een andere, belangrijke reden dat ik nog niet op DE GAVERS sta : ik vind mijn zwempak niet terug...

Geen opmerkingen: