zondag 10 februari 2008

ochtend, middag, avond

Alhoewel de ramen opengooien ook vandaag de warmte naar binnen haalt en ik in de duizelingwekkende illusie verkeer dat het zomer is, wil ik ‘echt’ naar buiten. Na de middag loop ik de wandeling langs het denderpad, over de Majoor Van Lierdebrug en verder klimmen langs de Ha!Ciënda.

Ongeveer daar laten mijn camerabatterijen het afweten, en sta ik in het veld zonder reserve. Awel ja, dat doe ik dus geregeld.
Verder kuieren op mijn mind’s eye, en de hoge winterstammen van het bos tellen.
Op de Hoge Buizemont loop ik tegen kennissen aan. Ik word genoegzaam herinnerd aan Ingrids opkrikkende keelgeluid als ze schaterlacht. Gemengd met de middagzon wanen we ons in het zoele zuiden.

Ik zoek naar de toegang tot de lokale Mulholland Drive, en vind de private weg verdoken in het groen. Behalve een jonge vrouw die haar stembanden oefent in de tuin (EUROSONG?), is het er zondags stil. Haar geöefende stem, in convulsie met het verwijderde gebrul van zondagse motorrijders, draagt tot beneden de kronkelende allee.

Bovenstad, benedenstad; temperend traag en zondags lui. Yey!

Geen opmerkingen: