donderdag 20 maart 2008

flux

GENT - Prinsenhof is mij zo onbekend dat ik zonder de deskundige hulp van Daphne de Cultuurkapel Sint-Vincent op de Sint-Antoniuskaai niet zou hebben gevonden. Aldaar hebben we afspraak met Bianca en haar zanggroep die er een moedige poging ondernemen de heer van zijn pedestal te lichten. Hevig licht levert dat in de camera op, met weinig scherpe contouren (i’m so sorry). Fijne locatie voor trillende stemmen. GET UP, STAND UP blijft, ondanks het entoesiaste gehuppel van de koorbegeleider, voorlopig uit.

Patershol ziet er in daglicht vast gewassen gereed uit. Als we er ’s avonds door lopen, flitst een zwarte kat, inclusief tule strikje, met ons mee. Haar smekend gemiauw ketst af op de gladde kasseistenen. Daf en ik zetten het eerder op de avond aangevatte gesprekje over fluctuaties verder. Zwarte gaten, meerdere dimensies, onvermoede krachten van fotonen in het midden gelaten (hé, yannick – fotonen worden aangeduid met het griekse symbool y – een teken?), verwonderen we ons in fluisterende stemmen over de intrigerende facetten van de liefde. Vanaf het bruggetje oogt het water koel.






De ochtend, opgeluisterd door de zoete koningen uit het noorden, en EARLE OKIN’s bossa nova, heeft iets troostend. Eén hoog lost woensdag beloftevol op in vandaag. We zetten onze bedenkingen aan de stroom verder en vinden soelaas in de bloedappelsienen van FEU D’ORANGE en boven dampende kopjes in DE BROODERIE. Hell, life’s good. [En ’t is ook vroeg Pasen]

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ik hoop dat je van je avond hebt genoten hoor padovake
je schrijft toch wel prachtige teksten en ook je foto's zijn telkens prachtig ook al is het nu ni zo goed gelukt in de kerk maar toch
chapeau padova

traveling... in huis en erbuiten zei

Hey, bontvink! - da's wel verrassend.
In de kerk enkel het licht van de heer...
:)

Anoniem zei

Haha ik had al veel over quantum mechanica, deeltjesversnellers en fotonen gelezen maar ik had eigenlijk nooit bij de benaming (y) stilgestaan... Ik voel mij sinds vandaag als een bundel fotonen!
Hier
vind je het filmpje van dr quantum! Ciaowkes! Yannick