maandag 17 maart 2008

kings of !

ko·ning (de m)
1 (koningen; koninkje) vorst, een rang lager dan keizer
2 (koningen) (spel) schaakstuk dat door de tegenpartij veroverd moet worden

In de zalige tijd dat TALKING HEADS, SIMPLE MINDS en U2 jaar na jaar de T/W affiches innemen, trekken we na een tamelijke [nuit blanche] zaterdagnacht naar de festivalweide in Werchter. De precieze omstandigheid van de trip ben ik vergeten, (of wil ik me niet herinneren), maar met al het geplas onderweg en het gejengel van bepaalde jeugdhuisfiguren missen we de opening van THE ALARM in 1984. So what? Hell what! De beste band van de dag, al zullen velen het tegendeel beweren. De energie, de sound en het charisma van het knappe, Welshe bandje op dat moment. I don’t know…

… dat gemijmer doet me zaterdagavond laatst belanden op youtube (onzen ADSL-LIGHT √©indelijk ge-upgrade naar GO – zoon blij). En van ’t een, … komen er vele anderen. Een goeie versie van BIG COUNTRY (° van BIG COUNTRY) door THE ALARM
… op zondagochtend wakker geworden met
KINGS OF CONVENIENCE. Ik kan me niet herinneren waar ik ze eerder hoorde, alhoewel. ACOUSTIC ? Sterren uit Bergen, fris en spectaculair Noors. Beluister (en bekijk!) ze ….
… maar vanmorgen spinnen
KINGS OF LEON me door het hoofd. Niet afdoend hangt Cookie onderuitgezakt op de bank, maarre… "those rainy days ain’t so bad when you’re the king". (words by kings of leon)

1 opmerking:

didiermaurice zei

Ik ken ze maar al te goed: The Kings of Convenience, Ellioth Smith en Nick Drake. Noorderlicht? Super!
d.