dinsdag 11 november 2008

:: 11 :: 11 :: 11 ::

Langs het zompige bospaadje het jaagpad langs de rivier bereiken. Gelokt worden door het vezelende riet. Verblind worden door de zilveren middagzon, zoele warmte. Kuierende wandelaars spaarzaam uitgestrooid als dwalend zaad. Drie struisvogels terugvinden op hun vertrouwde plekje, moerassig vuil, als immer. Het bruggetje dat piept. Boomstammen die confereren van jaren, mij onbekend. De oranje straat die zwijgzaam de avond inluidt. Naar binnen pieren in een leegstaand huis. Huiveren bij de idee wat oud is om te bouwen tot wonderlijk nieuw. Verstilde industrie die bedaard ligt te wachten op de werkdag. De waag die in geen jaren een vracht heeft geteld. De deur op de feestdag dichttrekken.







3 opmerkingen:

didiermaurice zei

die onderste foto lijkt op een soort 'Menenpoort' in de buurt van Geraardsbergen, schal daar de klaroen en u zal, als nimmer, ontroerd worden. Een foto als sluitstuk voor een in melancholie gedrenkte 11.11.11...

Tom zei

Ik herken een aantal plaatsen op de foto's of vergis ik me ? Ik vind inleiding mooi, maar kan een zoele warmte je verblinden. Leuk beeld, maar wat bedoel je met zoel ?

traveling.... in huis en erbuiten. zei

zoel = lekker warm, zacht
ik werd "verblind door de zilveren middagzon, [en die middagzon gaf] zoele warmte".
:)