vrijdag 7 november 2008

stokjes, labels en tags

maquette Jože Plečnik in MSK, Brussel, zomer 2008

Weblogland is versatiel en vluchtig. Het blijkt een gemeenschap op zich. Parallel aan de echte, fysieke wereld loopt een schijnwereld, ontsproten aan het brein van de vormgever. En een blog leeft effectief op aan de hand van (het aantal) posts. Het is een soort duty call, een disciplinaire innerlijke strijd en een oefening in luisteren. Luisteren? Luisteren!

Een archief van onafgewerkte artikels aanleggen is één wijze om de weblogbibliotheek uit te rusten. Titels verzamelen is een optie, maar minder effectief als ’t snel moet gaan. Een paar kilometers stappen en rondkijken, doet wonderen, voor spieren én hersenen. En heel geregeld ‘in ’t echt’ afspreken met collega-bloggers verrijkt.

Niet mijn plan, echt niet, om erover uit te wijden. Maar dan word ik ge-tagged* (dank je wel, CARO), en behalve dubbelzinnige herinneringen aan de recente bibopleiding, waarin folksonomies** mij -werkelijk waar- konden worden gestolen, heb ik het negeren of aanvaarden, het luisteren, of net niet...
* internet bookmark, een ezelsoortje
* een geheel van tags, ter ordening of categorizering

Maar wat niet deert, inspireert, I guess… In antwoord dus. Voor didiermaurice franky - sanseveriabar visions of the futureaalstdaily girardo, die op hun beurt door mij worden getagged, volgen hierbij de spelregels.

- link diegene die je getagged heeft
- zet deze vier regels bij je blog
- vertel 6 dingen over jezelf. tag 6 andere bloggers
- laat een comment achter bij de 6 bloggers die je tagged.

Mijn zes :
5. Ik neem nooit deel aan kettingspelletjes. Maak ik hier een uitzondering?
3. Ik wacht op sneeuw.
1. Candide zet onverwacht mijn idee over de best mogelijke wereld op zijn kop.
2. Na Candide, het uitkijken naar cookie(s).
4. De stad waarin ik woon ligt nog altijd niet in Brabant, hoe hard ik ook probeer.
6. ‘And now for something completely different’….

4 opmerkingen:

Girardo zei

Klein vraagje: wat die something completely different betreft, staat u daar toevallig ook tussen?

traveling.... in huis en erbuiten. zei

I wish (some)!
Mij gaat het vooral om de afronding; the one on the bench? ....
;)

didiermaurice zei

the one on the bench... the naughty boy, odalisk! http://nl.wikipedia.org/wiki/Odalisk. Die boys van Monty Python kennen hun kunstgeschiedenis hoor... :)

Franky zei

bij deze :-)