zondag 25 januari 2009

in goede en minder goede tijden


I. legt me uit hoe VAN VLEES EN BLOED in elkaar steekt. Ze prijst het subtiele karakter van de regie en de fijngevoelige casting van de acteurs. Net zo’n beetje zoals DE SMAAK VAN DE KEYSER aanvoelt. De serie is sterk vanwege de creatieve, visuele regie en ook wel dankzij het handjevol minder bekende, minder geĆ«xploiteerde, Vlaamse acteurs. De Vlaamse televisie heeft haar drama opgeblonken, mits een kijkje over de muur van de Angelsaksische benaderingen, but hey! We laten ons allen door iets inspireren.

Van vlees en bloed is trouwens hoe ik me voel. Ik voel me driedimensioneler dan tevoren, ik hou van de nabijheid van de andere, ik heb minder vandoen met de elementen, met de tweedimensionele aard van de virtuele wereld. Maar het is goed. Dat gevoel is niet nieuw en het gaat ook weer over. Als de zon nu nog meewil.

4 opmerkingen:

Tom zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Tom zei

De Standaard kopte dit weekend: 'De VRT kost 30 cent per dag per gezin.' Dit heb ik er zeker voor over.

Franky zei

Van vlees en bloed mag gezien worden. De begingeneriek doet me een beetje denken aan Six Feet Under.

girardo zei

Van vlees en bloed: best een leuke reeks, al vind ik de begingeneriek met die slow-motion toestanden wel pure antireclame voor de vleesindustrie. Het doet me wat denken aan een foto die ik ooit zag, van sterk uitvergrote lippen. Ik heb wel twee weken geen vrouw meer kunnen kussen.