maandag 23 maart 2009

de graal



Voor haar inquisitieve inborst, haar kattentongmonologen en haar dappere ingesteldheid, mis ik Sylvia. De flamboyante huisvrouw uit Asse werd enige vrt-programma's geleden in het leven geroepen en kweet zich ikonisch van haar taak. Onverstoorbaar praatte ze haar zachte, streekgebonden taaltje bij elkaar, enkel door de oriëntale en occidentale provincies in dit schone land onbegrepen. Zoals het nijvere huisvrouwen betaamt, was Sylvia vrijgevochten, werd Sylvia gehoord. Zoals het bevrijdde huisvrouwen wel vaker overkomt, verdween Sylvia. Of deed ze dat?

Ik vraag me af of ik een campagne opstarten moet, een consumentenprogramma aanspreken moet, een verdwijningsbericht aanplakken moet, om aan te dringen op de terugkeer van Sylvia Muyshondt? Zoals ik het zie, waant een overmaat aan would-be Sylvia’s zich vandaag politicus, zodat mijn vraag, in Sylvia's eigen, onovertroffen woordenweelde kort môa krachtig is : “hoe zit daar hier nu ØIgәntlәk, fØItSәlәk*?”
* eigen(t)lijk, feitelijk

3 opmerkingen:

didiermaurice zei

geniaal :)))

Anoniem zei

die is toch echt wel goe hé en dit vind ik gewoonweg de max ha ha mijn zoon zal dit ook wel vinden maar hij heeft het nog ni gezien !!! ons sylvia toch da was lang geleden zeg eigenlijk feitelijk uiteindelijk !!!

traveling.... in huis en erbuiten. zei

Ha ha
Bontvinken, etc...
:)))