woensdag 10 juni 2009

naakte cijfers


De ziel van de schrijver is ijdel. Vanmiddag lees ik op een buitenlandse blog een eerlijke boodschap in niet mis te verstane woorden : “wie zijn allemaal die schone mensen die dit blog lezen?” Met plenzende regen en een ronkende treinmotor in het kielzog, laat ik ’s avonds dezelfde vraag over het Pajottenland bonken. Kijk, mijn hart loopt over!

Indien u een terugkerende reiziger bent, dan ‘leest’ u me al een poosje. Overweegt u even dat u met regelmaat een inkijk krijgt in mijn vermoede wereld, en dat ik dat ook enigszins merk. Ik pluk mijn informatie niet uit de lucht, tenzij uit het digitale firmament : ook TRAVELS heeft in de coulissen een statistieken-analysator. Ik krijg erdoor een ongerichte inkijk op waar en wanneer wordt afgestemd. Op één been echter kunnen alleen ranke vogels fier rechtop staan. Ik vraag me oprecht af wie u bent.

U bent het afgelopen jaar goed voor meer dan 6000 bezoeken, waarvan er ruim 1/4 zonder doorverwijzingen bij TRAVELS neerstrijken. Gedurende datzelfde jaar houden 3700 lezers de bezoekjes meer dan tien opeenvolgende keren vol, terwijl 1600 rechtstreekse afstemmers dat intussen al meer dan 200 keer doen…. Gemiddeld bladert u twee pagina’s bij elkaar. Ik zeg daarop : *W*O*W* !


Mijn passie voor cijfers in gedachten houdend zijn droge, statistische gegevens weinigzeggend, zonder toevoeging van een enige couleur locale. Daarom lijkt heden (TRAVELS wordt 2) een uitgelezen moment voor een warme oproep tot reageren. Wie bent u, lezer? Waar bevindt u zich, en wat doet u zoal in ’t leven? Wie weet? Misschien worden u en ik wel grote vrienden?

3 opmerkingen:

didiermaurice zei

onze blote felicitaties hoor!

Tom zei

Ik lees graag je berichten, groeten tom

Franky zei

Hey,

Ik kijk altijd uit naar nieuwe berichten op je blog en ben nu toch al geruime tijd een vaste lezer en er staat ook een link op mijn blog naar jouw blog.

Groeten, Franky.