woensdag 15 juli 2009

geen goed

Het doet me geen goed op de grote laan, in de schaduw van Kapellekerk de mensen in het gras te zien liggen, luisterend naar gedoofde muziek. Het valt niet te begrijpen dat mensen zonder dak en zonder papieren de nacht moeten doorbrengen op straat. Ik loop er langs met een missie, terwijl ik schuw kijk naar de plek waar onbekenden aan ons land hun intimiteit delen met moeder aarde, zij het beton en zoden. Ik zie dat hun bezittingen schuilgaan onder plastic zeilen.

Niets keizerlijk heeft de laan waar lichamen ontwaken aan de ochtend, waar ongeschoren koppen slaperig om zich heen kijken, zichzelf nog maar net overtuigend van hun lot, beschut noch beschermd voor het geweld van King Auto die schaamteloos voorbijtuft op de boulevard. Ik ben op bestemming, laat mijn werkbadge onder het elektronische oog passeren, glip binnen in het paradijs dat toekomst heet. Mijn hoofd zakt op mijn borst in schaamte.

1 opmerking:

didiermaurice zei

om niet te versmachten in verdriet: protest is beter