maandag 27 juli 2009

i travel


Omdat denktijd nooit stopt, en omdat denktijd onder het hexagonaal haken leuker is als er afleiding in de lucht hangt, staat het televisietoestel aan op zondagmiddag, en zap ik langs het journaal van 13.00 uur. In Zweden ontkom ik aan huisbrand, in het zuiden van Europa wordt het me danig heet onder de voeten, in Schotland dans en game ik met clanhoofd prins Charles, in traditional kilt. Ik ontsnap aan messteken in een appartementsgebouw in Mortsel, nadat ik overdag op de wijkfeesten de losse jos had kunnen uithangen. Uiteraard had ik liever gekozen voor ontbijt in het Warandepark in Brussel, georganiseerd door één of andere, internationale, niet-gouvernementele leeuwenclub, maar de klassieke vlucht over het Noordzeekanaal maakt veel goed. De botenparade in het Japanse Osaka mis ik, want er wacht me komkommersalade, uit de frigo. De échte.

Geen opmerkingen: