dinsdag 4 augustus 2009

ceci est plutôt la vérité

In de stad waar ‘naquit’* René Magritte is het stil, even na tienen. Vóór de hitte van de dag wil ik op zoek gaan naar een ruïne van een school, en als ik mijn geheugen volg, dan is het deze kant op. *vreemde werkwoordvorm, en wonderschoon als je het luidop uitspreekt!Geheugens bedriegen geregeld, maar enkele straten verder in de quartier van LE CARRÉ vind ik wat ik zoek. Alleen is alles potdicht. Eén poortje kan worden geforceerd, maar de omwoners zijn op dit vroege uur vast fris genoeg om hun deur uit te komen lopen en me met aandrang te verzoeken mijn voornemen te staken. Als ze al zouden kunnen mind readen.
Nochtans het is het trotse, doch verkillende opschrift aan de verlaten school dat me veeleer staande houdt. Respect uit zich in voornemens laten varen.
Ter hoogte van het felgegeerde LE CARRE, waar de kringwinkelbuit ook mezelf verrast, valt Mr. Camera uit. Voor diegenen die het allemaal al kennen... dedees had weer ’s de batterij niet opgeladen.

1 opmerking:

didiermaurice zei

het is een les uit Lessen: batterij opladen!