maandag 24 augustus 2009

één gig aan vrienden


Het klinkt nogal, maar het is een kluwen, pgoe! Een foto-archief catalogiseren is een heikele opdracht, maar om de bomen door het bos nog te zien, om het kaf van het koren te scheiden, en vooral om meer plaats te maken, moet er af en toe toch een kiekje uit de boot, en twee, en veel meer dan twee.
Ik ben een verwoed weggooier. Ik zou de dingen verticaal klasseren vooraleer ze me in handen vallen, en dat heeft zo zijn nadelen. Maar in dit eigenlijke geval pas ik de taktiek zonder schroom toe. Want uiteindelijk? Al die archieven, al dat beeldmateriaal, al die plekken op aard, al die gezichten. Ons brein is te klein voor zoveel indrukken, toch?

3 opmerkingen:

Tom Veys zei

Alleen al de gedachte dat je het in het echt gezien hebt en zo nog kan herinneren is al veel. groeten tom

Tom Veys zei

Wat is een gig? Was even te lui om het op te zoeken.

artspotter zei

Deze heb je gelukkig niet weggegooid... Ik meen een detail van een poort in Grand-Hornu te herkennen... werk van Felix Roulin...(?)