vrijdag 28 augustus 2009

naar...


… op avonden als deze, als de vroege najaarswind aanstalten maakt te gaan ruisen door de bomen (maar nog wel dralend blijft hangen tussen de bla’ren), verlang ik naar kachels en kolen (niet dat ik ze ooit heb gekend, behalve in dat jeugdhuis van vroeger - en hoe), naar steden elders, naar vriendschappen die zijn gestorven, naar dromen die nooit gaan uitkomen, naar het verwezenlijken van het onmogelijke (yes, please), naar tomatensoep met balletjes (elke dinsdag, op kantoor), naar de geur van vers geslepen potloden in alle kleuren van de regenboog, naar een nieuwe sjerp (één die ik nog moet haken), naar de veranda bij ons thuis (die er nooit is gekomen), naar cookies vol met caramel, naar LAMB TO THE SLAUGHTER op vrijdagavond, naar Reculver Towers aan het eind van Herne Bay’s Central Parade, naar de pilot van TWIN PEAKS, naar zomers in Playa de Nules, naar mijn allereerste Lambic in La Bécasse (op beschamend jonge leeftijd) in het gezelschap van C., naar Linton Kwesi Johnson op Mallemunt (en P.), naar dat verrassende broodje pastrami langs de Paseo del Rio in San Antonio, TX, naar Sherlock Holmes op de BBC, naar, naar, naar, … London, nog een seizoenlang wachten… ... never mind.

1 opmerking:

didiermaurice zei

dat is een zin-derende zin, ik lees hem graag