dinsdag 20 oktober 2009

G9


9 was er al, ze werd gevonden in een grote kringwinkel in het Meetjesland, ruim een jaar geleden. 9 trok aan in vorm en kleur, alsof mijn leven ervan afhing. Daarom slaak ik een (gesmoorde) kreet van betekenis als ik in Zottegem stuit op G. Het is sinds een zwaar gehavende, en dus niet procureerbare J. geleden dat ik mezelf geconfronteerd weet met dat vage verlangen tot verzamelen. Helemaal als ik merk dat er bij G, net als bij 9, een (minuscule) hoek af is. Het zijn altijd de onvolkomenheden die sieren, nooit andersom.

2 opmerkingen:

didiermaurice zei

trouvaille!, de vondst vindt u! - zopas zag ik 'de helaasheid der dingen' met daarin de onvergetelijke dialoogstreep: 'als ge't nog ni weet, 'bezit', 'bezit' àh', in Aalsters dan.

traveling, in huis en erbuiten.... zei

ik hoor dat zo opklinken, en 't is nog waar ook. :)