dinsdag 17 november 2009

l'aille ou la ...


Omdat ik het mezelf wil vergeven dat ik me bezondig aan b-films. Omdat er nu eenmaal moet gestreken worden, kabouterland met fancy strijkijzerende nozems wonen niet op mijn adres. Omdat een mens zich soms schromelijk vergist. Omdat datzelfde mens, in ’t aanschijn van een citytrip naar de Franse lichtstad, het door Fran├žois Ozon geregisseerde RICKY wilde uitproberen.
Wat zich beloftevol aankondigt als een sociaal drama, verliest zichzelf voorbijsnellend in een matte thriller om te eindigen in een irriterende Franse mijmering. Vleugels, indeed. RICKY hoort voorzien te worden van het waarschuwingslabel : berokkent ernstige schade aan de gezondheid!

1 opmerking:

didiermaurice zei

dat verwondert me: al vijf ozons gezien en nu een gat! sjonge toch? Maar de strijk is aan kant, ha, proficiat!